Lat onsdag

Hade tänkt att rida Misty idag, men kände mig inte på topp direkt så det fick bli en promenad istället. Gick stigen ner runt sjön tills vi kom till en stor vattenpöl, då gick vi upp i skogsbrynet och kikade. Jag var jättesmart och plockade med mig påsen för maskprovet innan vi gick, så när Misty blev nervös kunde jag passa på och göra en räd i hennes bajshög. Sen gick vi hemåt.
 
Hon var jätteduktig och lyssnade när vi var uppe i skogsbrynet, fastän det var mycket buskar och hon tyckte det var jobbigt så kunde jag manövrera runt henne. Hon blev också rädd vid fågelburen, men trots att hon frustade och dansade runt så höll hon sitt avstånd och drog heller inte i snöret.
 
Hade tänkt fixa en hel del i stallet, bl.a. putsa läder och plocka ihop en omgång tvätt att ta med hem, men det fick vara för idag. Däremot kom jag ihåg tumstocken, så jag gjorde en (givetvis mycket korrekt och tillförlitlig) mätning av Misty och fick henne till 156 cm.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0