Duktig pålle och taskig matte

Idag har jag fått en massa stallfix gjort. Yay för mig! Misty fick longering. Stod ute i solen och borstade henne, och hon stod lugnt även om Lindas pappa höll på och sågade och snickrade.
 
Väl på volten började vi med löslongering en kort stund. Bad henne bara röra sig i det varv jag bestämde och inte stanna i hörnen. Hon valde att trava, det blev en del krumbukter när hon försökte byta varv utan tillåtelse, men utöver det travade hon snällt.
 
Sen kopplade jag henne och jobbade med övergångar halt, skritt, trav i båda varven. Och nu var hon jätteduktig, inte ett enda skutt och bara ett pip! Så vi kunde faktiskt göra några riktigt fina travfattningar i vardera varv. Dessutom lyssnade hon väldigt bra.
 
Avslutade med att släppa henne igenoch testa galoppkommando i båda varven. Det blev några skutt, men hon förstod vad jag menade och tog några galoppsprång som tänkt.
 
Idag fick hon stå fastbunden medan jag stretchade hennes ben, efter gårdagens fadäs. Inte lika roligt tyckte Misty. Dessutom var jag lite taskig och använde ett rep för att få bättre grepp om hennes vänstra bakben, som hon är kinkig med, det är annars så lätt att tappa benet om hon rycker till. Hon blev lite sur, men verkade acceptera situationen bra utan att bli rädd eller nervös. Hon fick stå lös som vanligt för morotsstretch.
 
En bild från igår, fler bilder kommer när jag hunnit få dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0