Back to basics

Gick ner i sommarhagen för dagens longeringsövningar eftersom det blivit så halt uppe på volten. Tjoho sa Misty och blev en fladdrig ballong i änden av snöret... Så vi började om från början, med att hon skulle flytta sig runt mig och sedan gå ut på en minivolt. Det gick hyfsat, även om hon emellanåt zonade ut och tittade i fjärran varpå hon plötsligt upptäckte pisken bakom sig och sprätte i väg... Ser ut som att vi får gå tillbaka och jobba på det här viset ett tag framöver.
 
När jag tyckte hon jobbat nog travade jag henne vid hand en bit för att hon skulle få jogga ur sig lite spänningar. Sen stod vi och övade tålamodet och tittade på omgivningarna (eller ja Misty gjorde det, jag försökte andas).
 
Förutom att jobba med Misty har jag borstat av hennes vintertäcken och vädrat dem plus att jag hade stallpasset idag. Det var fullt ös i hagen när jag släppte ut dem efter maten, Stato gjorde skäl för smeknamnet känguruhästen, Timra och Misty turades om att rulla på den skitigaste fläcken.

Kommentarer
Postat av: Camilla

hahhaha Jenny du kommer ju bli super smal om du ska hålla på så där ju ;D

Svar: Ja gudars, det kommer inte finnas nåt kvar! :P
ryttarenjenny.blogg.se

2013-04-03 @ 15:02:40
URL: http://bbqridtravare.blogg.se
Postat av: Heidi

Är hagen stor? Det kanske skulle vara en idé att sätta upp en tillfällig cirkel av elband och pinnar, Linda pratade om att det ju är lättare att gå på volt om hon har lite stöd på utsidan. Fast det är ju meckigt om det bara är tillfälligt ni är där förstås.

Svar: Japp, i det här sammanhanget kan man väl säga att det är som att vara ute var som. Jag har också tänkt på att de tär lättare då, dock är det förhoppningsvis tillfälligt och framför allt så tror jag att jag vill flytta på oss så vi inte trampar upp så det blir halt. Tror också att det att stället är lite nytt och mer öppet gör att hon har mer att spana på och då blir mer ofokuserad.
ryttarenjenny.blogg.se

2013-04-03 @ 19:43:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0