Hoppträning

Igår var det dags för träning igen. Lady var jättetrött när jag hämtade henne i hagen. Påstod hon i alla fall, jag såg inget mer av den tröttheten efter att vi kommit in i stallet. 
 
Jag vet att mina bilder är stämplade med 2008, men min kamera tyckte visst inte om att bli tappad i backen...
 
Däremot var hon spänd och taggad när jag red i väg, och jag kände redan där att det skulle bli mycket jobb med att lösgöra henne.
 
Banan var fortfarande väldigt tung efter regnet så det blev en lång uppvärmning med volter och sidvärtes innan vi hoppade några skutt. Som jag trodde var Lady inte helt lättriden, men efter den första traven blev ändå mindre skuttande än jag väntat.
 
Exempel på galopp med skutt
http://www.youtube.com/watch?v=sixgzk25iDo
 
Hoppningen kändes sisådär, men jag fick höra att det såg bättre ut än det kändes. Vi fick inga riktigt konstiga språng eller så, men jag fick driva mycket och det kändes som om vi knappt hade styrfart. Eftersom jag fick jobba på med det kändes det som om jag blev ganska ostadig i sitsen. Det positiva är att fastän jag kände att inte gick så bra som det skulle kunna gått, så vet jag att vi gjort stora framsteg och vår lägstanivå är så mycket bättre än tidigare. Dessutom tror jag att jag red bättre bara för att jag faktiskt var tvungen att jobba varje steg och inte bara åka med.
 
Så såg det alltså ut
http://www.youtube.com/watch?v=bMkwnU8ovZQ
 
Som ni ser har jag ännu inte riktigt listat ut hur man lägger in videos på ett snyggt sätt etc. Men ni hittar dem i alla fall.
 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Tryck på dela på youtube, sen bädda in, kopiera den långa texten, tryck på html knappen i din blogg och klistra in =D

Svar: Låter ju inte så svårt..
ryttarenjenny.blogg.se

2012-09-30 @ 14:26:59
URL: http://bbqridtravare.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0