Provridning

Idag skulle jag titta på en ridtravare, en valack på 15 år. Ca 155 cm hög, väldigt söt och trevlig att hålla på med. Ägaren ville ha nån som gärna hoppar eftersom hon själv mest rider dressyr. I stallet stod 9 hästar och det är helinackordering så ingen mockning eller annat. Skrittavstånd till ridhus och ridbana.
 
Jag fick göra i ordning honom och skritta ner till ridbanan. På vägen passerade vi en gård där han stannade och tvekade lite innan vi kom förbi. På ridbanan ville han inte riktigt gå i vattenpölarna men var annars medgörlig. Han var välriden i skritt och trav, lite åt det latare hållet dock. Galoppfattningen fick jag göra ett par försök innan jag fick till det men det gick.
 
Även på vägen tillbaka tittade han lite vid gården och på en hund vi mötte, men jag kände att han ändå är en hyfsat lugn individ så jag tror inte det är nån grej för honom när han väl litar på ryttaren. Överlag en trevlig häst och inget speciellt med ägaren eller stallet. Men inget wow. 
 
Status på jakten: Två okej alternativ här på slutet att fundera på, och en projekthäst kvar att titta på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0