Letandet

Har börjat titta på lite annonser för en ny medryttarhäst, och även svarat på två hittills. Den ena gällde två halvblod med hyfsad utbildningsnivå. Den har jag nu fått svar från att hon redan hittat någon annan (väldigt oförskämt att inte vänta på mitt mail tycker jag :P).
 
Den andra gällde en 15-årig fullblodsvalack vid namn Nikke, som jag eventuellt ska provrida imorgon. Han är tävlad hoppning 110 och dressyr LB, vilket ju är ett plus. Hans ägare rider, vilket känns positivt eftersom hon då kanske är lite mer engagerad och har koll. Det visade sig efter att jag svarat på annonsen att jag faktiskt sett honom på vår träning för några veckor sen, då vi hade fyra extra ekipage med oss. Då såg han mest väldigt laddad ut. Inte så konstigt, han har inte fått hoppa på länge p.g.a skada. Vilket då tar oss till minusen.
 
Han har varit skadad, vilket alltid är något av en risk. Även om han troligtvis blir återställd så betyder det åtminstone att det dröjer om/när jag får hoppa med honom. Han är inte trafiksäker, och det finns dåligt med bra ridvägar runt stallet. Sist men inte minst, eftersom ägaren också rider blir det färre dagar till mig, och det kan i värsta fall vara så att det krockar på olika sätt.
 
Så jag får se, kanske detta inte är hästen för mig, men i så fall finns det ju fler där ute. Lindas Stato har också varit uppe för diskussion, och jag har inte avfärdat möjligheten. Och jag har inte fått tummen ur och satt ut en egen annons ännu heller, vem vet vad som gömmer sig i Börjeskogarna... För givetvis ska den stå i närheten så jag kan fortsätta rida med Linda och Camilla. Eller i alla fall hoppas vi det. Nu är letandet i gång i alla fall.

Kommentarer
Postat av: camilla

Ja givetvis måste den stå där...

UT MED ANNONSEN NU!!!!! ;)... Men jag hjälper till att leta för fulla muggar!!!

2012-10-02 @ 14:08:55
URL: http://bbqridtravare.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0