Dressyr och mer dressyr

När jag skulle hämta Lady i hagen kom mattanten (a k a hennes ägare) och ropade på dem, så de kom farande i full galopp, Lady med några extra bakutsparkar på vägen. Men hon fick komma in istället för att gå över i den roliga hagen med mycket gräs. Inte helt så som hon hade tänkt sig.
 
Jag red ner till ridbanan och körde lite dressyr för mig själv idag. Camilla dissade ju oss för att pröva en ny tränare, och Linda skulle rida senare. Vi gjorde lite volter, och övade vidare på skänkelvikningarna vi jobbat en del med på träningarna på sistone. Mitt i en skänkelvikning i trav kommer Anne ut på trappen och skriker "Bra Jenny! Bara lite mer på ytter där!". Bara så man inte ska tro att man kan komma undan med att fuska, det finns alltid nån som ser en ;) Men faktiskt så kändes det stundtals nästan lika bra som i torsdags.
 
Det fick bli en lite snabb avtravning så jag skulle hinna fixa allting och sen åka och titta på Camillas träning. Lady fick gå ut i sin efterlängtade hage och jag åkte i väg och fotade lite. Det blev lite kallt efterosm jag lämnade alla varma kläder i bilen (man kan inte vara smart hela tiden). Men det var intressant, skulle gärna prova rida för henne själv. Camilla passade på att fråga henne om hon kände till några hästar som behövde medryttare, och det gjorde hon eventuellt. Så vi får väl se om vi ska dra i den änden också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0