Skogstur

Idag blev det en tretimmars tur på skogsvägarna för mig och Lady. Eller ja, 2 h 45 minuter snarare. Men ändå. Jag brukar inte ta den turen så ofta, eftersom den ändå är rätt lång och ganska backig i jämförelse med våra andra rundor. Så jag har kanske bara ridit den tre gånger totalt genom åren. Men vägarna är trevliga, mestadels grusväg med gräs i mitten och det finns massa fin natur att titta på.
 
Det blev lite blandade gångarter, men snittempot var ändå ganska lågt. Tycker det kan vara lite svårt att bedöma hur trötta hästarna blir på en runda jag inte rider så ofta. Vi stötte inte på några läskiga saker i alla fall, skogsmaskinerna vi passerade var avstängda och inga jägare eller älgar. Det finns dock ett ställe som hon varje gång jag ridit denna väg har reagerat och tvekat på att gå förbi. Själv märker jag inget där, men funderar på om det är nån djurstig som korsar eller om det finns nåt gryt eller så i närheten. Men vi kom förbi utan större besvär den här gången.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0