Misty

Jag har dragit lite på att presentera Misty, dels eftersom det inte riktigt känts verkligt innan hon kommit, och jag vill inte jinxa alltihopa... Och framför allt för att jag inte känner henne ännu. Hon har fortfarande inte kommit, men nu skriver jag lite om henne i alla fall.
 
Misty är en varmblodstravare på 8 år, född i Tyskland och travtränad där i sin ungdom. Hon blev sedan exporterad till Åland, där hon mest gått som sällskapshäst, hattat runt bland lite olika fodervärdar och sånt. Hon är inte inriden, även om man med lite tur kan åka häst en stund. För ungefär ett år sedan tog min syster över henne. Av olika orsaker har inte hon haft tiden och möjligheten att jobba med Misty, så vi bestämde att jag ska få göra ett försök att göra ridhäst, eller i alla fall nåt vettigt, av henne. 
 
Min bild av Misty såhär långt är att hon är omogen men verkar vara lättlärd och är exteriört trevlig för en travare. Det finns känslighet och lite humör i damen, vilket jag såklart hoppas kunna vända till min fördel så småningom. Helt klart blir det en hel del jobb, men jag kommer lära mig mycket på vägen och jag har goda förhoppningar om resultatet.
 

Kommentarer
Postat av: Heidi

Fåntratten :)

2012-11-17 @ 22:05:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0