Bråk

Lady var supergrinig att göra i ordning idag. Kan ha varit för att hon hade gått med täcket på sniskan, eller nåt helt annat. Sen blåste det, så hon var spänd att rida och fjantade sig massor så vi bråkade mest och det gick inte alls bra. Försökte med lite dressyr på ett fält men så fort vi började närma oss nåt vettigt fick hon syn på nån hästätande tuva osv. Tappade tålamodet med henne, men nånstans i allt det där hittade vi ändå rätt, för plötsligt satt vi och gjorde bågar i förvänd galopp? Volt i rätt galopp, båge ut i förvänd, båge i rätt, byta galopp och från början.
 
Om man bortser från att jag blev irriterad och vi bråkade mycket idag, så verkar det som om jag rider bättre när jag är på dåligt humör av nån konstig anledning... För några veckor sen innan träningen var jag också sjukt bitter och eländig, men träningen gick super. Kanske för att jag då inte funderar och fipplar så mycket, utan bara rider... Idag var jag dessutom tvungen att hela tiden ligga steget före och kräva så mycket att hon tvingades koncentrera sig och då hinner man inte tänka på vad vi kan och inte kan utan man bara gör första bästa variation man kommer på. Som att rida ut i en båge ur volten, även om det råkar vara i galopp.
 

Kommentarer
Postat av: Louise

Svar: Nej, jag äger min första häst. Så jag har väl ingen erfarenhet av det här heller, men ush bara tanken på att någon ska ta över min häst, som jag utvecklat och haft kul med. Ush. :( haha, är sjukt nojjig över sånt här :)

Svar: Jag har ju gett bort en katt två gånger, och således råkat ut för att först välja fel person och sedan rätt. I dagsläget har han det bättre än han nånsin hade det hos oss, så i slutändan blev alla glada. Men då hade vi en ohållbar situation med honom. Jag kan tänka mig liknande scenarion med en häst, men det är klart, vissa individer kan man inte släppa.
ryttarenjenny.blogg.se

2012-11-07 @ 19:20:46
URL: http://Louiseoden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0