Blandat

Jag är fortfarande sjuk. Jag har inte varit i stallet på över en vecka. För en gångs skull försöker jag vara ordentlig och vila när jag inte mår bra. En av fördelarna med att vara medryttare förstås... Lady kommer hugga som en kobra vid iordninggörande nästa gång, och vara som en giraff/orm/hare att rida. (Väntar mig nu att Camilla gör en fin illustration till detta...) Men så får det vara, även om det är frustrerande och irriterande.
 
Är lite glad ändå idag, Ladys första avkomma visades på rådgivande bedömning idag och rekommenderades att visas igen nästa år. Även om jag personligen tycker att det var onödigt att betäcka om henne just i år, så tycker jag ändå att det är roligt att det går bra för Lille Skutt. Det är han värd efter sin svåra start i livet! Tyvärr lyckas jag inte få över bilderna från mobilen till datorn, så ni får inte se hur han ser ut nu, men har några från tidigare.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Nina Liljedahl

Blir lite nyfiken på Lille Skutt, är det en hingst som är välkommen tillbaks? Verkligen jättespännande i så fall! Hur gammal är han?

Svar: Japp, det är en hingst. Han är 1,5 år nu, så han är rekommenderad till ny visning på rådgivande nästa år. Återstår att se om han är kvar hos uppfödarna då. Det är jättespännande, jag är ju partisk och har hela tiden tyckt att han är jättefin. Det kanske inte räcker till ett godkännande, men en supersporthäst blir det i vilket fall!
ryttarenjenny.blogg.se

2012-11-22 @ 20:38:02
URL: http://stallskogalund.blogg.se
Postat av: Nina Liljedahl

Åh vad spännande! Det är ju jättesvårt att bli godkänd, men jättekul att han är så fin att domarna vill se honom igen. Kul att Lady ger så fina avkommor. Då kan man ju förstå att ägarna väljer att betäcka henne igen.

Svar: Ja mycket hinner hända innan han får gå bruksprov också, så det får tiden utvisa. Hon platsar helt klart i aveln, har egna meriter etc. För min del var det såklart tråkigt att de väljer den vägen, men nu hoppas jag ju att vi alla blir nöjda med de nya lösningar som uppstått :)
ryttarenjenny.blogg.se

2012-11-23 @ 13:39:07
URL: http://stallskogalund.blogg.se
Postat av: Nina Liljedahl

Ja jag håller tummarna för dig och Misty! Och bra ston ska gärna vara i aveln, även om jag förstår att det är trist för dig.

När får du hem din lilla tjej då?

Svar: Tack! Jag vet inte riktigt när än, det är några grejer som behöver fixas innan eftersom hon kommer från Åland. Och så ska vi fundera ut ett bra sätt att transportera henne då hon inte är så van.
ryttarenjenny.blogg.se

2012-11-24 @ 00:03:11
URL: http://stallskogalund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0