Och snö...

Jag skulle åkt till stallet igår, men jag var förnuftig och höll mig hemma istället för att kana runt i snökaoset (den officiella benämningen tydligen). Men idag kom jag i väg. Det fick bli en lite kortare skrittur, valde att hålla mig där det var plogat. Var lite orolig att det skulle vara halt men det gick bra, märktes lite då Lady taggade till på hemvägen. 
 
Vi gjorde en stackars busschaufför mycket nervös genom att gå på vägen. Jag var snäll och parkerade Lady i en snödriva men han verkade ändå skeptisk till att åka förbi oss.
 
Lady är ganska lustig ibland. Idag knallade hon på i lugn och ro, brydde sig inte om några av de vanliga hästätande monstren, på hela turen. Ända tills vi vände in hemma. Då var plötsligt varenda snöklump längs uppfarten läskig... Kunde faktiskt inte hålla mig för skratt där.
 
Efter ridturen fortsatte vi med vår pall. Hon går snällt upp på den, backar upp på den, jag kan rätta henne i sidled om hon kliver bredvid. Det som är kvar är stå still även när jag backar för att fotografera...
 

Kommentarer
Postat av: camilla

vad kul vad duktigt ni är =D

Svar: Jag blir fortfarande förvånad över hur samarbetsvillig och lättlärd hon kan vara.
ryttarenjenny.blogg.se

2012-12-07 @ 10:11:45
URL: http://bbqridtravare.blogg.se
Postat av: Camilla

mm snart har du nått svårare att bita i ;)

2012-12-08 @ 10:18:32
URL: http://bbqridtravare.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0